fbpx

Corona protocol

Hygiëne- en veiligheidsprotocol voor medewerkers, klanten en bezoekers.

 

 

1. Uitgangspunten

  • Dit protocol is gericht op het treffen van hygiëne- en veiligheidsmaatregelen in verband met het coronavirus.
  • De richtlijnen van de overheid zijn leidend. Deze zijn te vinden op de website van de Rijksoverheid en het RIVM 
  • De belangrijkste richtlijnen:
    • We houden waar mogelijk anderhalve meter afstand van elkaar;
    • We schudden geen handen;
    • We hoesten en niezen in onze elleboog;
    • We wassen onze handen vaak en gebruiken papieren handdoekjes;
    • We blijven thuis als we klachten hebben, of als onze huisgenoten klachten hebben.

 

2. Algemene maatregelen

  • Voor bezoekers staat er bij de ingang een dispenser met desinfecterende handgel;
  • Verspreid over de begane grond hangen stickers met de belangrijkste richtlijnen;
  • Bij de koffie- en kopieerapparaten staan desinfecterende doekjes;
  • Alle werkplekken en spreekkamers zijn voorzien van hygiënische doekjes;
  • Bij de balie en in de spreekkamers zijn plastic schermen geplaatst;
  • De schoonmakers werken volgens een rooster, waarbij in ieder geval dagelijks de objecten worden schoongemaakt die het meest worden aangeraakt;
  • We hebben een goed werkend ventilatiesysteem en ter aanvulling zetten we zo veel mogelijk ramen open om door te luchten.

 

 

3. Aankomst, verblijf en vertrek

  • We gaan één voor één met anderhalve meter afstand naar binnen en buiten;
  • Na aankomst op kantoor wassen we onze handen met water en zeep;
  • Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om de werkplek (bureau, toetsenbord, muis, etc.) goed schoon te houden;
  • Kantoorbenodigdheden worden zo min mogelijk met collega’s gedeeld en mocht dit wel gebeuren, dan maken we deze spullen na gebruik zelf goed schoon.

 

4. Klanten en bezoekers

  • We werken zoveel mogelijk digitaal of telefonisch;
  • Bij fysieke afspraken op kantoor of een locatie elders, sturen we de klant een afspraakbevestiging met een standaardtekst inzake onze hygiëne- en veiligheidsmaatregelen. Hierin wordt de klant verzocht om zoveel mogelijk alleen op de afspraak te verschijnen en bij gezondheidsklachten te informeren en de afspraak tijdig te annuleren;
  • Voor klanten en bezoekers staat er bij de ingang een dispenser met desinfecterende handgel.

 

5. Bezichtigingen, inspecties en andere afspraken buiten kantoor

  • Afspraken buiten kantoor maken we alleen indien dat noodzakelijk is;
  • Bij voorkeur desinfecteren we onze handen na binnenkomst op een externe locatie en ook na afloop van een afspraak;
  • Bij bezichtigingen vragen we bij het maken van de afspraak om met maximaal twee personen van één huishouden te komen en geen (kleine) kinderen mee te nemen;
  • Alle aanwezigen dragen bij een bezichtiging binnenshuis een mondkapje;
  • Gebruikte hulpmiddelen, zoals iPad of tablet desinfecteren we na gebruik.

Pin It on Pinterest