Schade melden
Wij handelen je schade goed en snel voor je af
Bij HVMS kun je heel eenvoudig je schade melden. Wij zorgen er vervolgens voor dat deze zo goed en snel mogelijk wordt afgehandeld en je krijgt waar je recht op hebt!
Aansprakelijkheid
Ben je aansprakelijk gesteld voor een schade aan derden? Meld het hier!
Huis, inboedel of kostbaarheden
Alle schades die te maken hebben met jouw woning en bezittingen meld je hier.
Reis en annulering
Alle informatie over je reis- en annuleringsverzekering en het Coronavirus vind je hier.
Auto
Je kunt je schade eenvoudig melden via mobielschademelden.nl of gebruikmaken van het schadeformulier.
Jouw schade telefonisch melden
Geef je jouw schade liever telefonisch aan ons door? Dat kan natuurlijk ook!
Binnen kantooruren
Heb je een spoedgeval binnen kantooruren of een vraag over jouw schade? Bel ons dan gerust! We zijn iedere werkdag bereikbaar van 8.30 – 17.00 uur.
Buiten kantooruren
Heb je een acute noodsituatie buiten kantooruren, zoals een grote brand, overstroming of letselschade? Bel dan ons calamiteitennummer.
Handige tips bij het melden van jouw schade
Een schade wil je natuurlijk zo snel mogelijk achter je laten. Deze tips kunnen daar bij helpen!
1. Verzamel informatie
Verzamel altijd zoveel mogelijk informatie over jouw schade. Verzekeraars zullen hier namelijk naar vragen. Wanneer je goed beslagen ten ijs komt, kan de schade sneller worden afgehandeld. Welke informatie belangrijk is, vind je op het schadeformulier.
2. Wees er snel bij
Nadat je alle informatie hebt verzameld met betrekking tot de schade, kun je de schade indienen. Doe dit altijd zo snel mogelijk! Er zijn verschillende manieren om een schade te melden. Dit kan online, telefonisch en zelfs per post. Is er sprake van een noodsituatie? Neem dan altijd telefonisch contact met ons op.
3. Mobiel schade melden
Mobiel schade melden is een app van het ‘Verbond van verzekeraars’. Wanneer je een autoschade hebt kun je heel gemakkelijk via deze app jouw schade melden. Het schadeformulier komt dan meteen bij de juiste partijen terecht. Bijna iedere verzekeraar is aangesloten bij dit initiatief.
Zo gaat de afhandeling in z’n werk
Je geeft jouw schade online of telefonisch aan ons door en stuurt alle documenten mee die op het schadeformulier staan of die wij aangeven nodig te hebben.
Veelgestelde vragen
Binnen welke termijn moet ik mijn schade melden?
Je kunt jouw schade het beste altijd zo snel mogelijk melden. Hierdoor wordt de schade niet alleen sneller afgehandeld, maar beperk je ook de kosten voor eigen rekening. Voor sommige verzekeringen geldt er een termijn waarbinnen je de schade moet hebben gemeld. Kijk hier goed naar in de polisvoorwaarden!
Wanneer wordt er een schade-expert ingeschakeld?
Een schade-expert wordt vaak ingeschakeld wanneer er sprake is van een grote schade of wanneer de oorzaak onduidelijk is. Ook als een schade verhaald moet worden op een aansprakelijke tegenpartij schakelen verzekeringsmaatschappijen vaak een expert in. Bij welke schades je te maken kunt krijgen met een schade-expert, is dus helemaal afhankelijk van de situatie.
Waar stuur ik alle documenten over mijn schade naar toe?
In bijna alle gevallen kun je alle informatie naar ons toesturen. Wij handelen de schade dan verder af met jouw verzekeraar. Zo heb jij verder geen omkijken meer naar de schade en hoef je je niet bezig te houden met de afhandeling ervan.
Er zijn wel een paar situaties waarin je de documenten en informatie die te maken hebben met jouw schade niet naar ons stuurt. Dit is bijvoorbeeld het geval bij juridische geschillen die door jouw rechtsbijstandsverzekeraar worden behandeld. Vanwege privacy redenen informeren rechtsbijstandsverzekeraars ons namelijk niet over de inhoudelijke afwikkeling van een schade. Het is daarom sneller om dit direct met jouw verzekeraar af te handelen. Mocht je tegen problemen aanlopen die te maken hebben met de voortgang van jouw schadeclaim, dan kun je ons natuurlijk wel altijd bellen!
Ook wanneer een schadeclaim betrekking heeft op medische informatie, kun je de documenten beter direct naar jouw verzekeraar sturen. Bijvoorbeeld wanneer je jouw zorgkosten wil declareren met betrekking tot arbeidsongeschiktheid.
Wat moet ik doen in een noodsituatie?
Er zijn verschillende soorten noodsituaties. Veel noodsituaties vereisen een andere aanpak. Wanneer je bijvoorbeeld niet meer kunt rijden na een aanrijding kun je het beste de hulpdienst van jouw autoverzekeraar bellen. Het nummer van deze hulpdienst vind je op de groene kaart.
Heb je een noodsituatie in het buitenland? Bel dan altijd de alarmcentrale van jouw reisverzekeraar. Zij helpen je onder andere met taalbarrières, het regelen van jouw terugreis of een plek om te verblijven wanneer je noodgedwongen langer op jouw vakantiebestemming moet blijven. Bovendien is dit ook bepalend voor de vraag of je iets wel of niet vergoed krijgt.
Waait het dak van jouw woning eraf tijdens een storm of loopt jouw woning een andere schade op tijdens een storm? Bel dan altijd de brandweer. Wanneer je dit doet, wordt namelijk automatisch ook jouw verzekeraar ingeschakeld die direct eventuele verdere noodvoorzieningen kan gaan regelen.
Waarom HVMS?
Persoonlijk advies
Bij HVMS geven we je een persoonlijk verzekeringsadvies over de verzekeringen die het beste bij je passen. Dat scheelt je een hoop tijd en uitzoekwerk!
Gratis onderhoudsservice
Verzekeringen blijven niet vanzelf de hele looptijd lang aansluiten bij jouw situatie. Daarom geven we ze regelmatig een onderhoudsbeurt.
HVMS-korting tot 10%
Deskundige hulp bij schade
Ook wanneer het even niet meezit staan we voor je klaar. We handelen de schade zo goed en snel mogelijk voor je af en zorgen dat je krijgt waar je recht op hebt.
Meer weten over schade? Lees onze artikelen!
De laatste nieuwtjes over verzekeringen, schades, tips en trucs en nog veel meer handige informatie vind je hier!
Schade door huisdieren: dit heb je aan je verzekeringen
Ruim 4 miljoen Nederlandse huishoudens hebben een huisdier. Honden, katten, konijnen, cavia’s en ga zo maar door. Allemaal even lief, aaibaar, schattig én ONDEUGEND… Want jouw hondenvriend Max zit graag achter de postbode aan of stoot in een enthousiaste bui een dure...
Inbrekers afschrikken wordt een eitje met deze 8 slimme tips
Een inboedel- en opstalverzekering sluit je af om schade door inbraak te verzekeren. Maar voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Het idee dat een vreemd iemand in jouw woning is geweest terwijl je lag te slapen of niet thuis was is namelijk behoorlijk vervelend....
Contact & service
Onze service
Wil je weten wat we naast het afhandelen van jouw schade nog meer voor je doen? Neem dan een kijkje bij onze diensten!
Gratis downloads
Onze specialisten stellen regelmatig handige downloads samen over verzekeringen. Doe er je voordeel mee!
Heb je nog een vraag?
Heb je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden? Neem dan gerust contact met ons op!